skromne

skromne

skromne
Teplé rožky
 
Alli baba a XL výtržníkov
Alli baba a XL výtržníkov | 2.11.2018 19:01

Nahle Riso ponal dake tuseni.


Hovado
Hovado | 3.11.2018 15:05

U každého doma, lebo predavačky sú nesvojpravne a potrebujú voľno príkazom


Alli baba a XL výtržníkov
Alli baba a XL výtržníkov | 3.11.2018 16:53

Aj Rakusania su nesvojpravi?


Rudolf Dovicin
Rudolf Dovicin | 3.11.2018 17:02

Ani Rakúšania nie sú dokonalí a majú v zákonoch aj hlúposti...


Petoo
Petoo | 3.11.2018 18:21

Nesvojprávne? A ako si to akože predstavuješ, že svojprávne predavačky by urobili čo? V nedeľu či sviatok by len tak neprišli do práce...? Alebo si majú podľa teba na sviatky, keď ich chcú trochu v pokoji prežiť, vždy vziať dovolenku?
Niektoré firmy dávajú bonusové voľno k sviatkom, aby vznikol predĺžený víkend. Sú všetci ich zamestnanci nesvojprávni??


Nathanael
Nathanael | 4.11.2018 00:29

Ak sa nemýlim, bežné obchodné reťazce sú otvorené aj 16 hodín denne. Mne z toho vyplýva, že ten obchod musí fungovať na zmeny (ak neporušuje zákony). Čiže, žiadny obchod nie je závislý na jednej predavačke. Tá si dovolenku brať nemusí, má odpracovaných dosť hodín. Namiesto nej by si mohol zarobiť napr. študent brigádnik... a áno, aj ja som čítal argumenty, že často sú nútené pracovať, aby neprišli o robotu... ale potom treba riešiť tento konkrétny problém...


Hovado
Hovado | 4.11.2018 06:47

Svojpravni zamestnanci si zoberú voľno kedy chcú. A nie všetci chcú voľno práve na sviatok. Ja ako študent som si pekne zarobil tým že som robil cez sviatky a zastupoval zamestnancov čo si zobrali voľno.


Alli baba a XL výtržníkov
Alli baba a XL výtržníkov | 4.11.2018 11:32

Tak si predstav zenu v preddochdkovom veku ako sa vzoprie sefovi a povie mu, cez sviatky budem doma, lebo mam vnucata a chcem sa im venovat. A sef obchdu jej povie, ovsem bez vsetkeho zozeniem si na kazy volny den brigadnikov a mozete zostat doma.....ale na furt.


Hovado
Hovado | 4.11.2018 11:57

Medzi zamestnancami a šéfmi vznikaju rôzne problémy, to ideme za nich všetky riešiť zákonmi a zákazmi?


Petoo
Petoo | 4.11.2018 12:29

Pokiaľ k tým problémom dochádza a nedá sa to riešiť inak, tak je fajn, ak sa to vyrieši aj pomocou zákona... alebo tu budeme ako v banánovej republike, kde "právo" určuje pozícia silnejšieho? (moment, veď my vlastne takou republikou už sčasti sme)


Hovado
Hovado | 4.11.2018 15:57

Všetko je o dohode medzí dvoma stranami, štát by sa do toho nemal miešať. Ak sa strany nedohodnú, pracovný pomer sa rozviaže a tetuška si nájde prácu s pre ňu výhodnejšou pracovnou dobou. U nás vo firme máme problém nájsť ľudí do výroby, práce je dosť a ľudia si už vyberajú


Nathanael
Nathanael | 4.11.2018 16:43

Ako som písal, keby sa dodržiavali zákony, spomínaná babička by sa báť nemusela. Ale ono sa to skončí zase len tak, že aj tento zákon sa bude porušovať...


Rudolf Dovicin
Rudolf Dovicin | 5.11.2018 14:34

Kresťanom ide hovno o zamestnancov.
Nikdy im o nich nešlo.
Ide im len o ich zvyky zo staroveku.

Keď zomierajú ľudia pri páse, tak sú ticho, napr.

Pluska.Sk: Smrť Anny priamo v práci: Za pásom to boli strašné galeje - hovorí ďalšia zamestnankyňa Erika (39)


Počuli ste na Slovensku nejakého kresťana, ktorý by požadoval zákon na ochranu týchto ľudí? Ja veru nie...

Takže kresťankovia pokryteckí, jebem ja na Vás aj na Vášho Boha (jak Mešiško ;-), choďte s Vašimi pičovinami tam, kam patria...


Alli baba a XL výtržníkov
Alli baba a XL výtržníkov | 5.11.2018 15:56

Takze navine su krestania. Liberála su za zrusenie zakonnika prace, naco obmedzovat trh, socialisti by chceli aby sa aj dovolenky, rodicovstvo a mzdy riadili podla zakona. Ale ked sa dakto ozve s napadom, ze desat dni v roku by mohli mat ludia narok na travenie casu s rodinou a ten narod to tak ako je zvykom aj v inych krajinach, tych par dni prezije aj bez hypermarketov, lebo malych zivnosti sa to netyka, tak za vsetky problemy na nasom precovnom trhu mozu krestania! Teda ak niekto zomrie za pasomm navine su krestania.


Rudolf Dovicin
Rudolf Dovicin | 5.11.2018 16:39

To som nepovedal, že za všetko môžu kresťania.
Len tvrdím, že klamú, ak tvrdia, že im ide o zamestnancov.
Nejde a nikdy nešlo.


kriq
kriq | 5.11.2018 22:33

práveže naopak, on má mrazničku bez pečiva, inak by nežiadal aby boli otvorené obchody počas štátnych sviatkov


register
register | 6.11.2018 10:20

Hovado to co popisujes - rozumna dohoda medzi 2 stranami - je uplny ideal. pre drvivu vacsinu prevadzok na slovensku to ale neplati.

ja som za to, aby sa vo sviatky a nedele nepracovalo. jasne ze nie vsade sa to da, ale kde je to mozne, tak tam urcite ano. kde to nieje mozne, tak 100% priplatok bez diskusie.
najvacsi argument pre otvorene obchody pocas sviatkov je prave to, ze sa to neda zaviest celoplosne. toto je co za logiku, ze ked nieco neviem poskytnut pre 100% ludi, neposkytnem to 80%-tam, kde to mozne je? pripomina mi to take slovenske "ked ja nemam, nech ani sused nema" alebo "zdochla mi koza, bodaj by susedovi zdochli dve"...


Hovado
Hovado | 6.11.2018 11:42

Ak niekto podpise pracovnú zmluvu, ktorá pre neho nie je výhodná, tak to nie je rozumný človek. Ale stále sa dá zmeniť alebo ukončiť.
A prečo hovoríme iba o predavackach, veď netvoria ani tvojich spomínaných 80%. Prečo je bojujete za zatvorenie fabrík? Tam už ľudia nemajú rodiny?
Neznášam zákazy, nech si každý robí kedy chce


register
register | 6.11.2018 12:47

@Hovado:

1. nikde v mojom prispevku som nespomenul predavacky. pisal som vsade, kde sa to da, tam jednoznacne radim aj fabriky. tych 80% je cisto moj odhad. mozno je to 70%, mozno 90%, na podstate veci to nic nemeni

2. ked uz si vytiahol predavacov/ky: to si naozaj myslis, ze taky/a predavac / predavacka moze diktovat co bude mat v zmluve. no dovol mi zasmiat sa... ina vec su specialisti v nejakom ziadanom obore, ale to je ina vec a taki maju vikendy a sviatky volne. Ti si mozu dovolit zdvihnut sa a odist. Predavacka by mozno vymenila tak tesco za kaufland s tymi istymi podmienkami, ak nie horsimi...

3. "Neznášam zákazy, nech si každý robí kedy chce" zakazy neznasa nikto, ale malokto si moze dovolit robit co chce a kedy chce a prave tu je kamen urazu


Nathanael
Nathanael | 6.11.2018 13:04

register:
Ako som písal vyššie, stačí aby sa dodržiavali platné zákony. A ak je systematický problém v ich porušovaní, treba to riešiť. Pretože takto to zase len bude tak, že tí, čo zákaz dodržiavať budú, na to doplatia, pretože sa nájdu aj takí, čo zákony obchádzali doteraz, tak budú aj naďalej.
Ako som písal - aj sa bavíme o obchodných reťazcoch - tie bývajú otvorené minimálne 12, niekedy aj viac hodín denne. Čiže predavači sa musia nejako striedať. A musia - zo zákona mať aj celkom voľné dni. Takže práve pri reťazcoch by som nemal obavy z toho, že niekto každý voľný deň musí byť v robote. Stačí spraviť rozpis tak, aby sa to striedalo. Okrem toho, možno sa nájdu ľudia, ktorým práca cez voľné dni nevadí. Možno žijú sami a v obchode sú aspoň medzi ľuďmi. Možno im nevadí, že majú voľno cez pracovné dni, lebo si môžu vybaviť, čo potrebujú. Možno im vyhovuje dostávať viac príplatkov za prácu cez sviatky a radi tie služby zoberú. Možno sú to študenti, ktorí cez týždeň študujú, možno ľudia, čo potrebujú dva joby. A ešte na jedno sa zabúda - ak sa zredukuje počet hodín predaja, logicky mi z toho vyplýva, že v súčte budú obchody potrebovať menej zamestnancov, čiže niektorí ľudia prídu o prácu...
Podtržene a sečteno - súhlasím s tým, že kde sa dá, treba ľuďom umožniť, aby cez voľné dni mali voľno. Na druhej strane si ale myslím, že tým, čo voľno mať nechcú, by sme nemali zakazovať pracovať. A neverím tomu, že to prvé sa dá dosiahnuť len a len tak, že urobíš to druhé...


register
register | 6.11.2018 13:37

no to tvoje mozno, mozno, mozno ... ano urcite existuje x ludi takych co popisujes... ale podla mna je ich urcite mensina. nemam to sice podlozene, je to len odhad. pokial viem neexistuje takyto prieskum / analyza.
a s tym dodrziavanim zakonov sa da jedine suhlasit... ale opat - prax je ina. a vacsina ludi je radsej ticho zo strachu, ak nemaju strach daju vypoved, tresnu dverami a vybavene... neviem ci je to este pozostatok minulej ery, ale mam pocit ze sa to predsa len lepsi...

myslim ze inak sa to dosiahnut neda, resp. mi nic nenapada. ak mas taky napad a bol by realizovatelny, bolo by to skvele...


Petoo
Petoo | 6.11.2018 16:41

@Rudolf dovicin: Krestania sa zastavaju aj slabych a utlacanych. Za to, ze to ty neregistrujes, je uz tvoj problem... Napr. tu:

- Rodina na prvom mieste
- Boj s úžerníkmi a banka pre chudobných
- Rodičia a dôchodcovia

http://www.tvno...tko-chce-zmenit

Pomoc a zamestnavanie Romov:
https://domov.s...oblematika.html

Nehovoriac o cinnosti vsetkych charitnych zariadeni Slov. katolickej charity po celom Slovensku...
https://www.charita.sk/pomoc-na-slovensku/


Hovado
Hovado | 6.11.2018 19:28

Register:
1.Zakon hovorí o predavackach a ty sa zastavas tohto zákona. O ľuďoch vo fabrikách zákon nič nehovorí.
2. Predavačka môže pri nástupe do práce povedať že cez víkendy a sviatky robiť nebude.
3.Plošnýmj zákazmi sa vždy všetko zhorší


Rudolf Dovicin
Rudolf Dovicin | 6.11.2018 20:34

Nevidím tam nič na ochranu robotníkov za pásom...


register
register | 7.11.2018 09:14

hovado
1 - ok, to som nevedel, ze je to len o predavackach. cakal som ze to bude vseobecne - ako som aj pisal vyssie - vsade kde sa da.
2 - ano moze, az na to, ze to bude to posledne co v danej praci povie.
3 - zcasti suhlas...


Nathanael
Nathanael | 7.11.2018 10:35

Asi takto...

- Stále sa argumentuje tým, aby boli rodiny cez sviatky spolu. Manželka je lekárka - služby má teda aj cez víkendy, aj cez sviatky. Nie vždy, samozrejme. Nemyslím si, že by to bol pre našu rodinu až taký problém. Zákon jasne definuje, koľko môže zamestnanec odpracovať hodín a koľko mimo bežného pracovného času (nevyjadrujem sa presne, ale snáď je jasné, čo tým myslím). Žiadna prevádzka, ktorá funguje aj cez voľné dni nie je závislá na jednom človeku, pracovníci sa striedajú a teda nikto nie je takmer určite nútený pracovať každý voľný deň.

- Som kresťan a samozrejme, bol by som rád, keby sa kresťanmi stali všetci. Ale nemyslím si, že prikazovať dodržiavanie kresťanských pravidiel všetkým, je šťastné.

- Súhlasím s tým, že je zdravšie, aby rodiny boli počas voľných dní spolu, ale - v spoločnosti sa deje toľko oveľa horšieho a škodlivejšieho, čo štát nijako nerieši, že vyžadovať zákonom práve toto, mi príde ako keby sa pri stavbe domu začalo maľovaním stien, ktoré ešte ani nestoja.

- Ak existujú ľudia, ktorí majú záujem cez voľné dni nakupovať (zjavne existujú) a ak súčasne existujú ľudia, ochotní im túto službu poskytnúť (tiež sa dá s vysokou pravdepodobnosťou konštatovať, že existujú), nevidím dôvod na to, aby im štát do toho vstupoval...

- A ak nefunguje ochrana zamestnancov (teda ak niekto musí pracovať nad rámec toho, čo hovoria zákony), malo by sa to riešiť konkrétne a cielene...


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryĹĄZatvorit reklamu
loader